Dziewczyna z ukulele

Na co dzień mieszka w Wielkiej Brytanii, ale jej serce należy do Polski. Odkryła gen. Maczka, niedźwiedzia Wojtka, gen. Elżbietę Zawacką, Krystynę Skarbek i … postanowiła zaśpiewać o nich całemu światu, by poznał ich historie. Przeczytajcie dziś o niezwykłej wokalistce – Katy Carr.

Pokochała lotnictwo, ale zrezygnowała z niego dla muzyki. Zdobyła uznanie na brytyjskiej scenie muzycznej i nagle postanowiła śpiewać o Polsce. Przyjechała na Pomorze, by spotkać się z Kazikiem (Kazimierzem Piechowskim), który stał się jej inspiracją i nauczycielem. Cierpliwie uczył ją historii i polskiego. Mało kto znał jego historię o ucieczce z Auschwitz w mundurze SS, więc napisała o nim piosenkę.

Pierwszy raz usłyszałam o niej kilka lat temu, gdy planowała koncert w Krakowie. Poszłam. Podobało mi się. Ale – niestety – szybko zapominałam. W zeszłym roku wystąpiła w Gdyni i zachwyciłam się jej piosenkami na nowo. Do tej pory wydała dwie płyty o Polsce – “Paszport” i “Polonia”. Ta druga podoba mi się bardziej, ale na youtubie nie ma jeszcze oficjalnych wersji moich ulubionych piosenek, więc nie mogę ich Wam pokazać :(.

Tydzień temu Katy znów przyleciała do Krakowa. Tym razem wystąpiła w hołdzie żołnierzom wyklętym. Towarzyszyła jej orkiestra symfoniczna i chóry akademickie. Było przepięknie!

DSC_1733
Koncert w Krakowie, 28.02.16, fot.dmn.
DSC_1496
Katy Carr w Krakowie, 28.02.16r., fot.dmn.

I tak, pewnego dnia udało mi się z nią porozmawiać. Jak z dobrą koleżanką. Jej polszczyzna jest coraz lepsza, ale czasem przeskakuje na angielski. Opowiedziała mi o swojej babci-sufrażystce, o tym, co ją denerwuje, o miłości do hejnału mariackiego i nie tylko… ;).

DSC_1319.JPG
Spotkanie z Katy Carr, Kraków, luty 2016.

Dobrze, że jest ktoś taki 🙂

Leave a Reply

