Marcowe inspiracje.

Dziś będzie o tym, co ciekawego znalazłam w marcu. Nie tylko w internetach :).

  1. DO OBEJRZENIA.

Kilka dni temu dotarła do nas wiadomość o śmierci ks. Jana Kaczkowskiego – człowieka niezwykłego, szczerego, autentycznego, cudownego w swej bezpośredniości. Księdza, który żył na pełnej petardzie. W Internecie znajdziecie wiele filmów dokumentalnych i programów z jego udziałem, ale dziś polecę Wam szczególnie “Śmiertelne życie”, czyli zapis rozmowy ks. Jana z Antonim Pawlickim. Rzecz dzieje się trochę w Puckim Hospicjum, a trochę na planie “Czasu Honoru”. Premiera filmu odbyła się w minione Święta.

       2. DO PRZECZYTANIA.

I jeszcze jeden wywiad z ks. Janem. O śmierci na wesoło.

12376618_583291471835392_5950490381342136943_n
źródło: facebog.

Druga pozycja do przeczytania to “Kanon. Rozmowy na temat”, czyli trzecia część najlepszych rozmów opublikowanych w “Tygodniku Powszechnym” w przeciągu ostatnich 70 lat. Znajdziecie tu ciekawe wywiady o literaturze, polityce, przyrodzie, tolerancji, miłości i Panu Bogu. Do kupienia m.in. w Empiku.

3. DO POBRANIA.

Tydzień temu jechałam do domu przepełnionym pociągiem. Człowiek na człowieku. Ani poczytać, ani spać… I wtedy zobaczyłam chłopaka, który pochylony nad telefonem rozwiązywał… zagadki. Przyznaję, zerkałam mu przez ramię i też próbowałam je rozgryzać w swojej głowie. A potem znalazłam tę aplikację ( “Zgadnij co to?” ) i sięgam do niej w środkach komunikacji miejskiej :). Albo… w domu z całą rodziną. Na wyścigi :).

Screenshot_2016-03-30-23-05-42.png
Przykładowa zagadka 🙂

4. DO UGOTOWANIA.

Polecam Wam szczególnie:

  • Cuda, które przygotowują dzieciaki z MasterChef Junior. Nie oglądam regularnie tego programu, ale do przepisów zaglądać lubię. Za dwa dni mój wujek obchodzi urodziny, dlatego planuję przetestować tort tiramisu.
  • Genialne, błyskawiczne muffiny bananowo-kokosowe. Robi się je szybko i smakują świetnie :). Ja dodaję do nich kawałki białej lub karmelowej czekolady.
  • pasztet z warzyw i kaszy jaglanej. Pyszny i pożywny. Na pewno zrobię go jeszcze raz 🙂

To na razie tyle. Pięknego kwietnia! 🙂

 

One thought on “Marcowe inspiracje.

  1. Muffiny przyznaję, pyszne 🙂 a na pasztet poproszę przepis 🙂 ja natomiast służę przepisem na prawdziwe rzymskie tiramisu, takie, jakiego Włoch się nie powstydzi 🙂 a właśnie, dalej nie podrzuciłaś mi swojego tajemnego zeszytu 🙂

    Like

Leave a Reply

